دانش و فناوریدانش و فناوریفناوری ایرانتکنولوژی

مدیرعامل آسیاتک: با استفاده از هوش مکانی، نیاز فیبر نوری هر منطقه را شناسایی می‌کنیم

مدیرعامل آسیاتک در نمایشگاه «تراکنش ایران» گفت: «شیوه بازاریابی ما در ارائه خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری خانه‌به‌خانه است. این نوع بازاریابی نیازمند دانش و آگاهی از هوش مکانی است.» او همچنین گفت که ارتباطات ثابت در ایران ۱۵ سال عقب مانده است.

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، «محمدعلی یوسفی‌زاده» در چارچوب پنل «گذار از شعب فیزیکی بر بستر هوش مکانی» در دومین روز نمایشگاه تراکنش، گفت: «ما با رویکرد هوش مکانی، نیاز هر منطقه را شناسایی می‌کنیم و بر همان اساس، خدمات خود را بومی‌سازی می‌کنیم.»

یوسفی‌زاده در این پنل توضیح‌ داد: «ما یکی از کشورهایی هستیم که شبکه ارتباطی گسترده‌ای‌ داریم. از زمانی که فرهنگ استفاده از دیتا شکل گرفت dial-up جای خود را به ADSL داد. نتیجه این رشد تکنولوژی نیز نوعی سرمایه‌گذاری بزرگ بود.» 

در حوزه ارتباطات ثابت ۱۵ سال عقبیم

او در ادامه در مورد عقب‌ماندگی ارتباطات ثابت در ایران افزود: «کشور ما در حوزه ارتباطات ثابت، ۱۵ سال عقب‌ماندگی‌ دارد. این تغییر نسل باید از اواخر دهه هشتاد شکل می‌گرفت. در تمام دنیا معمولا دولت‌ها روی این مورد سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در کشور ما همچنان تمرکز روی اینترنت سیار است و  عمده بار ترافیک هم روی اینترنت سیار است.»

مدیرعامل آسیاتک همچنین گفت: «شیوه بازاریابی ما در توسعه مشترکان خدمات فیبر نوری خانه‌‌به‌خانه است. ما در این فرایند توانستیم مقاومت شهرداری را بشکنیم. از طرفی مقاومت دولت هم شکسته شد؛ با این حال ما‌ متوجه شدیم که پیش از هرچیزی به فرهنگ‌سازی نیاز است.»

پروژه توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای آسیاتک از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در ۱۲ استان کشور در حال اجراست. امروز آسیاتک در بیش از ۶۰ شهر در حال توسعه شبکه فیبر نوری در سطح عمرانی و خدمات‌دهی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا