دانش و فناوریدانش و فناوری نرم افزار و اپلیکیشن تکنولوژی

یوتیوب روش شمارش بازدیدهای Shorts را تغییر می‌دهد

یوتیوب تغییراتی برای محاسبه آمار و تحلیل‌های شورتس اعمال کرده است تا این سرویس ویدیوهای کوتاه را بیشتر با رقبایی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام هماهنگ کند.

طبق توضیحات گوگل، از 31 مارس به بعد، هر بار ویدیوی شورتس (Shorts) یوتیوب پخش یا دوباره پخش شود، یک «بازدید» محاسبه خواهد شد. این تغییر احتمالاً منجر به افزایش شمار بازدیدهای خالقان محتوا خواهد شد. البته یوتیوب همچنان معیار «بازدیدهای درگیر» را دنبال می‌کند که تعداد دفعات پخش ویدیو «در مدت مشخصی» را اندازه‌گیری می‌کند.

تغییرات یوتیوب شورتس تأثیری بر درآمد نخواهد داشت

یوتیوب تأکید کرده این تغییر تأثیری بر درآمد تولیدکنندگان محتوا یا شرایط آنها برای برنامه همکاری یوتیوب (YouTube Partner Program) نخواهد داشت و این معیارها همچنان براساس «بازدیدهای درگیر» سنجیده می‌شوند.

درحال‌‌حاضر، هر 2 پلتفرم اینستاگرام و تیک‌تاک نیز «بازدید» را شروع پخش ویدیو در نظر می‌گیرند البته این پلتفرم‌ها معیارهایی برای ردیابی مدت تماشای محتوا نیز دارند. باتوجه‌به اینکه یوتیوب شورتس، اینستاگرام و تیک‌تاک هرکدام بیش از یک‌میلیارد کاربر ماهانه دارند، منطقی است روش شمارش بازدیدها را مشابه انجام دهند تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند عملکرد خود را در این پلتفرم‌ها بهتر مقایسه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا