علت تمایل سامسونگ به کسب سود کمتر از تاشوهای جدید خود مشخص شد

انتظار میرفت که امسال قیمت گوشیهای تاشو سامسونگ به دلیل نوآوریهای جدید و افزایش تنشهای تجاری ناشی از ژئوپلیتیک، بهطور قابل توجهی افزایش یابد. این شرکت در برخی از مهمترین بازارهای خود قیمتها را افزایش نداده، اما در برخی کشورها نیز تنها افزایش تک رقمی اعمال کرده است. در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصد در کل بازار را داشتند، تیام رو (TM Roh)، رئیس MX سامسونگ دلیل این عدم انجام این کار را توضیح داده است.
قیمت گلکسی زد فلیپ ۷ در کره جنوبی و ایالات متحده مشابه سال گذشته بود؛ البته گلکسی زد فولد ۷ قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد اما حتی در این بازارها تنها حدود ۶ درصد گرانتر است. این رقم بسیار کمتر از آن چیزی است که ناظران صنعت پیشبینی کرده بودند. تیام رو در یک نشست مطبوعاتی پس از مراسم رونمایی در نیویورک توضیح داد که هزینههای تولید Galaxy Z Fold 7 و Galaxy Z Flip 7 امسال به دلیل نوآوریهای قابل توجهی که داشتهاند، بالاتر بوده است. این شخص در ادامه افزود سامسونگ برای گسترش گوشیهای تاشو و همگانی کردن تجربیات هوش مصنوعی، تصمیم گرفته است این هزینهها را بهصورت داخلی کاهش دهد.

این بدان معناست که غول فناوری کرهای از حاشیه سود خود برای این دستگاهها ضرر میکند. سامسونگ مایل است سود کمتری از تاشوهای خود کسب کند تا مطمئن شود که همچنان رهبر بازار آنها است و تجربیات پیشرفته هوش مصنوعی را برای افراد بیشتری به ارمغان بیاورد. کاهش فروش اخیر سری گلکسی زد فلیپ ممکن است در این تصمیم نقش داشته باشد. منابع صنعتی مدعی شدهاند که فروش گلکسی زد فلیپ ۶ در مقایسه با نسل قبل، ۲۱ درصد کاهش یافته است. بنابراین، افزایش قیمت این سری میتوانست به رقابتپذیری آن آسیب بزند.