خانهتکنولوژیفناوری ایراندانش و فناوری

مهلت دو ماه به بیمه مرکزی برای رفع تبعیض‌های نظارتی علیه پلتفرم‌های بیمه‌

با ابلاغ مصوبات اولین جلسه کمیته تسهیل فعالیت کسب‌وکارهای دیجیتال، بیمه مرکزی موظف شد ظرف دو ماه تبعیض‌های نظارتی میان کارگزاران برخط و سنتی را برطرف کند.

به گزارش نیعان مگ، محمد آقامیری، دبیر مرکز ملی فضای مجازی، دیروز (دوشنبه 7 مهرماه 1404) مصوبات کمیته تسهیل فعالیت کسب‌وکارهای اقتصاد رقومی (دیجیتال) را ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه شماره ۱ این کمیته و پیرو شکایت سکوهای فروش بیمه برخط از مواد آیین‌نامه‌های نظارتی شورای عالی بیمه، بیمه مرکزی موظف است ظرف دو ماه هر گونه تبعیض در اعمال نظارت بر تسویه کارگزاران برخط و سنتی را برطرف کند و در صورتی که پس از پایان این مهلت، تبعیض مزبور همچنان پابرجا باشد، ماده ۵ آیین‌نامه شماره ۹۲/۳ معلق و ماده ۲۳ آیین‌نامه شماره ۹۲ لازم‌الاجرا خواهد شد. مرجع تشخیص رفع تبعیض نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شده است.

همچنین در خصوص شکایت کارگزاران برخط نسبت به آیین‌نامه‌های شماره ۱۰۲، ۸۳ و ۱۰۲/۱ شورای عالی بیمه، به دلیل برداشت‌های متفاوت از قوانین مرتبط با نرخ‌گذاری کارمزد و ارتباط آن با ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری، اعلام شده که باید در این زمینه از مجلس استفساریه دریافت شود.

این ابلاغیه که خطاب به خسروشاهی، رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه ازکی، دات‌کام و بیمه‌بازار صادر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا