خانهتکنولوژیهوش مصنوعیدانش و فناوری

مدل تصویرساز جدید ChatGPT معرفی شد؛ رقابت جدی‌تر با Nano Banana [تماشا کنید]

OpenAI از نسل جدید مدل تولید تصویر پرچمدار خود با نام GPT Image 1.5 رونمایی کرد. این مدل هم‌اکنون در دسترس تمام کاربران قرار گرفته و قرار است تجربه تولید و ویرایش تصاویر در ChatGPT را متحول کند.

ویژگی‌های مدل تولید تصویر جدید ChatGPT

طبق توضیحات موجود در وبلاگ OpenAI، مدل GPT Image 1.5 نسبت به نسل قبلی توانایی بسیار بهتری در درک و اجرای دقیق پرامپت‌ها دارد، می‌تواند تصاویر را به‌صورت هدفمند و جزئی ویرایش کند و سرعت تولید خروجی در آن تا چهار برابر افزایش یافته است. OpenAI می‌گوید که تمرکز اصلی در این به‌روزرسانی، نزدیک‌ترشدن نتیجه نهایی به خواسته کاربر، به‌ویژه هنگام کار با تصاویر موجود بوده است.

همچنین در توضیحات رسمی گفته شده که این مدل جدید امکان انجام ویرایش‌های کاربردی‌تر، شبیه‌سازی واقع‌گرایانه‌تر لباس و مدل مو، استفاده از فیلترهای مختلف و انجام تغییرات مفهومی را فراهم می‌کند. در کنار این قابلیت‌ها، یک بخش اختصاصی Images نیز به نوار کناری ChatGPT اضافه شده که شامل فیلترهای آماده، پرامپت‌های ترند و ایده‌های پیشنهادی برای کاربران می‌شود.

بخش جدید Images در ChatGPT
بخش اختصاصی Images

سازنده ChatGPT همچنین از انتشار این مدل به‌عنوان «گذار از تولید تصاویر صرفاً سرگرم‌کننده به خلق بصری با کیفیت بالا و کاربرد واقعی» یاد کرده است. «فیجی سیمو»، مدیر بخش اپلیکیشن‌های OpenAI، نیز در یادداشتی تأکید کرده که مجموعه قابلیت‌های جدید تولید تصویر، ChatGPT را بیش از هر زمان دیگری به یک استودیوی خلاق دیجیتال نزدیک کرده است.

عکس هوش مصنوعی از مدیرعامل OpenAI
ساخته شده با Nano Banana
عکس هوش مصنوعی از مدیرعامل OpenAI
ساخته شده با GPT Image 1.5

OpenAI که هم‌اکنون برای کسب سود و پاسخ به فشار سرمایه‌گذاران تلاش می‌کند، به‌طور مشخص مدل GPT Image 1.5 خود را به‌عنوان ابزاری مناسب برای کسب‌وکارها و کاربران سازمانی معرفی کرده است. درهمین‌حال، رقابت در حوزه تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی نیز به‌شدت داغ شده و موفقیت ابزارهایی مانند Nano Banana گوگل، توجه‌ها را بیش‌ازپیش به این حوزه جلب کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا